Thursday, October 18, 2012

Kenderaan

Saje jer suka-suka nak citer kat sini pasal kenderaan apa yang korang semua ada. Untuk hari ni aku upload gmabr ni dulu. Ni sebahagian jer, ada Motor LC, Karisma & Jaguh yang tiada gambar untuk diupload. Esok2 ye aku postkan kat sini. Motor2 ni semua kenderaan aku g ke tempat kerja, dari kajang ke Petaling Jaya...fuhhhh!!!!!! jauh tak jauh..cuba korang pikir sendiri. Itu sebab Motor mmg penting kat weols, kereta yang ada pun cuma sebagai hiasan kat parking rumah jer...huhuhu........Dalam seminggu bergilir-gilar la naik Motor ni semua... sampai anak2 aku pernah la cakap kat weols, kawan2 diaorang selalu cakap..."Wei..... ko orang kaya ye".... hehehehehe...Aminnnnn.......masalahnya anak2 weols ni mcm tak berapa suka kalau kawan2 diaorng cakap macam tu....malu.....

MOTOR CBX. Motor ni aku suka naik, sebab relax jer bila naik motor ni. tapi Motor ni dah kene jual dah...huhuhuhu


Ni pulak Motor En. hubby dengan club ridernya. Motor ni jarang la bawa g ke tempat kerja, sebabnya setiap ujung minggu Motor ni dah bergerak, lepak2 jumpa kengkawan ryders. Paling jauh sudah sampai ke Phuket, Thailand. Yang ni kalau cik hubby bw pergi kerja, aku mmg tak brape suke, sebabnya, sakit pinggang dibuatnya, lagi 1 yang buat aku tak selesa...tang handle nya yang tinggi sangat, macam malu la pulak time cik hubby bawa tu...Tu la salah satu sebab nya sampai sekarang aku tak merasa lagi nak follows group diaorg ni tau... alasan cik hubby... nnt sakit pinggang la, sakit badan la.. sakit itu la...sakit ini la... dah diaorg selalu konvoi jauh2, sampai nak cari b'fast pun sampai keMelaka ramai2..huhuhuhu Alasan jer la kan... yang pasti...anak2 masih kecil2 nak tinggalkan. Tunggu la anak2 dah besar & umur panjang, Insya-Allah aku pasti nak join cik Hubby dengan gorupnya.

Yang ni jenis Kawasaki. baru lagi ni join family weols..hehehehehe. Rasa2 setiap hari dari keluar kedai sampai la ni, cik hubby dok asyik bawa motor ni jer ke tempat kerja. Takut skit la mula2 naik motor ni, terasa laju semacam jer..Nak naik atas tu bukan nya senang tau... al-maklumla badan bukan nya kecik, gedebab tambahan umur pun dah awal2 40an. Terasala susahnya nak mendaki naik motor ni, nak turun la la seksa aku rasakan, mcm tinggi sgt2..huhuhuhu


P/S: Sanggup ambil cuti jika pembawa motor ni ada hal. Tak sanggup weiiiii nak drive kete nak ke tempat kerja,... nak rempuh jalan yang jem teruk setiap pagi & petang kat Lembah Klang ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...